HelpDesk tekniker till Alvesta


Vi söker dig som vill vara med att utveckla och driva IT enheten framåt.

Som HelpDesk tekniker på VIDA AB ansvarar du för att hjälpa våra användare med olika IT relaterade problem. I arbetsuppgiften ingår allt från felsökning av mobiltelefoner, ominstallation av klientdatorer till arbete i servermiljön. Support till våra användare sker till största delen per telefon, men vid större utrullningar ger vi support även på plats.

Du som söker tycker om att arbeta i grupp, men har även förmåga att ta eget ansvar och arbeta självständigt. Har ett lösningsfokuserat förhållningssätt och ett stort engagemang för alla typer av problem. Du är serviceinriktad, social och blir glad av att hjälpa andra kollegor.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av HelpDesk arbete eller har nyligen genomgått en IT utbildning.

Det är meriterande, men inget krav, om du har erfarenhet av följande produkter:

  • Citrix
  • Windows 10
  • Windows server 2016
  • Active Directory
  • Office365

Arbetsplats är Alvesta och tjänsten kräver B-körkort.

Låter det intressant?
Skicka din ansökan till camilla.milton@vida.se. 
Ev. frågor besvaras av Magnus Linnér på 0472 165 41.